ΚΚΕ και παρωχημενη ιδεολογια

Σε απάντηση του κ. Θανάση Νικολαΐδη και του http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/blog-post_2271.html
Είμαι νεαρός στην ηλικία, δεν "έχουν δει πολλά τα μάτια μου". Δεν "έχω φάει τη ζωή με το κουτάλι". Έχω σπουδάσει, έχω εργαστεί και εδώ και κάμποσο καιρό ασχολούμαι φυσιοδιφικά κυρίως, με την...
πολιτική και την ιδεολογία, κοινωνική και οικονομική που τραβάει η καθεμιά πίσω της. Όσο λοιπόν καιρό διαβάζω και ασχολούμαι, έχω δει στρατιές αρθρογράφων να αναφέρονται στην παρωχημένη ιδεολογία του ΚΚΕ. Είπα λοιπόν να δω τι λέει το κομμουνιστικό μανιφέστο, να διαβάσω το πρόγραμμα που ευαγγελίζεται το ΚΚΕ στην απίθανη περίπτωση που γίνει κυβέρνηση και να μάθω και κάμποση ιστορία βρε αδερφέ, γιατί το σχολείο, επιμελώς φρόντισε να με αποτρέψει από κάτι τέτοιο.
Αυτό που κατάλαβα είναι πως ο μόνος που θα χε ίσως το δικαίωμα να αποκαλέσει την κομμουνιστική οικονομική θεωρία παρωχημένη, είναι ο Proudhon όταν θα λεγε πως η ιδιοκτησία είναι κλοπή. Το θεωρώ το λιγότερο, επιφανειακό και άτσαλο να χαρακτηρίζεται μια ιδεολογία, που μιλάει για κοινοκτημοσύνη και αλληλεγγύη, παρωχημένη, έως και υστερόβουλο το περισσότερο. Αν είναι παρωχημένη η κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, τότε η έννοια του καπιταλισμού, που ενυπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια σε όλα τα κοινωνικά συστήματα που πέρασαν (βασιλεία, μοναρχία, ολιγαρχία, αυτοκρατορία, θεοκρατία) θα πρεπε να θεωρείται τουλάχιστον απολιθωμένη. Και κάπου εδώ, εάν επρόκειτο περί διαλόγου θα πεταγόταν κάποιος και θα έσκουζε αφηνιασμένος, πως η Σοβιετική Ένωση έπεσε, και πως ο κομμουνισμός απέτυχε. Παρόλα αυτά δε θα βρείτε στο πρόσωπο μου, κάποιον που θα διαφωνούσε. Ναι και εγώ το άκουσα πως έπεσε η Σοβιετική Ένωση και πως στη διάρκειά της, πολλές φορές, επιδόθηκε σε τακτικές που μόνο κομμουνιστικές δε θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Αλλά εσείς δεν αναφερθήκατε στην Σοβιετική Ένωση, αλλά στην ιδεολογία του ΚΚΕ και μεταβατικά στην κομμουνιστική ιδεολογία. Και αν χαρακτηρίζετε παρωχημένο το δικαίωμα όλων των ανθρώπων σε δωρεάν τροφή, στέγη, παιδεία και υγεία, τότε μόνο τρόμο μπορείτε να μου προκαλέσετε στη σκέψη του που οδεύει η σκεπτόμενη Ελλάδα.
Ένα άλλο περίεργο επιχείρημά σας, είναι πως το ΚΚΕ κάνει ότι μπορεί για να μείνει σε μονοψήφιο ποσοστό. Και μόνο και μόνο γι αυτό τους παρατάμε. Πέρα απ το ότι αυτή η φράση μεταφράζεται μόνο ως: "Πάμε με το νικητή", δεν αποτελείτε τη μόνη πηγή που έχω ακούσει κάτι τέτοιο. Όσοι είναι αυτοί που μιλούν περί παρωχημένης ιδεολογίας, άλλοι τόσοι είναι που αναμασούν επίμονα μια άλλη επιπόλαια καραμέλα. Αυτή του : "Με αυτά που κάνουν, εκεί θα μείνουν, στο 8%". Και αναρωτιέμαι ο έρμος, Μα τι κάνουν? Μήπως θα πρεπε να αποκυρήξουν την "παρωχημένη" ιδεολογία τους, να σταματήσουν να ζητάνε κάποια στοιχειώδη εργασιακά κεκτημένα, κάποια στοιχειώδη κοινωνικά δικαιώματα και να ενταχθούν και αυτοί στη σύγχρονη αριστερή σκέψη που θέτει ως στόχο της την "εξυγίανση του καπιταλισμού" (!), ως κάνουν κάποια άλλα δορυφορικά κόμματα του συστήματος? Μήπως να σταματήσουν να οργανώνουν και σωματεία όπου μπορούν, ώστε να έχει το πάνω χέρι η ΔΑΚΕ και η ΠΑΣΚΕ? Μήπως τέλοσπάντων να σταματήσουν να οργανώνουν όπου μπορούν και τους εργαζομένους σε απεργίες? Είναι κακές έμαθα, και χαμηλώνουν το τζίρο των μεγαλοεργοδοτών. Μήπως εθελοντικά τέλοσπάντων να βγουν απ τη Βουλή και να διαλυθούν, για να πάνε όλοι σπίτια τους?

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω, και το χειρότερο, δεν έχω ακούσει από την άλλη μεριά που τους κατηγορεί, τι κάνουν λάθος. Μη με παρεξηγείτε. Δεν είμαι ούτε υποστηρικτής, ούτε ψηφοφόρος του ΚΚΕ. Θα σπεύσω να αποτινάξω από πάνω μου αυτή τη ρετσινιά. Όχι γιατί νιώθω την ανάγκη. Όχι γιατί θεωρω πως το ΚΚΕ είναι το χειρότερο κόμμα στην Ελλάδα. Απεναντίας το θεωρώ ως το κόμμα με την πιο έντιμη στάση και την πιο σταθερή πολιτική. Και τα περισσότερα μέλη του και ψηφοφόρους, ως γνήσιους αγωνιστές, που θέλουν ένα καλύτερο μέλλον για όλους και όχι μόνο για αυτούς που συναγελάζονται. Θα αποτινάξω τη ρετσινιά του κομμουνιστή από πάνω μου, μόνο και μόνο για να κουβαλήσω αυτή του αναρχικού. Μόνο από έναν ιδεολόγο αναρχικό, (και όχι από ένα δήθεν αντιεξουσιαστή που απλά βανδαλίζει) θα δεχόμουνα την κατηγορία της παρωχημένης ιδεολογίας για τον κομμουνισμό. Αμφιβάλλω όμως αν εσείς κύριε Νικολαίδη, είσθε αναρχικός, πόσο μάλλον αριστερός, και τις εύκολες κατηγορίες σας, που βασίζονται είτε σε σαθρά κίνητρα, είτε σε επιφανεική ανάλυση, καλό θα ναι να τις δικαιολογείτε με κάποιο τρόπο, αντί να χρησιμοποιείτε ατάκες καφενείου όπως "η Αλέκα με τους πιστούς", αν θέλετε να σας παίρνουν σοβαρά, οι ιδεολογικοί σας αντίπαλοι. Και σε περίπτωση που έχετε και ψείγματα χριστιανισμού μέσα σας, να παρατηρήσω πως δεν έχω δει μεγάλη διαφορά στο νόημα της διδασκαλίας του Ιησού, και των ευαγγελισμών του Μαρξ και του Ένγκελς. Διορθώστε με αν κάνω κάποιο λάθος.
Ανώνυμος παρά δικαίω
Άλλωστε δε χρείαζεστε το όνομά μου, για να κρίνετε τα λόγια μου

Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

+