Μια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος, που θα κινείται πάνω από την υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή οδό, έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να δώσει ανάσα...
στο χρόνιο κυκλοφοριακό -και κατ’ επέκταση περιβαλλοντικό- πρόβλημα της πόλης. Η αποσυμφόρηση της περιφερειακής οδού αναμένεται να μειώσει αισθητά τους ρύπους που ταλαιπωρούν την πόλη, εν μέρει και λόγω των καθημερινών μποτιλιαρισμάτων σε αυτό τον αυτοκινητόδρομο.
Η υπερσύγχρονη «ιπτάμενη» λεωφόρος αποτελεί τμήμα ενός έργου «προτεραιότητας», όπως έχει χαρακτηριστεί κατά την παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ), της Αναβάθμισης της Δυτικής και Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού. Εκπρόσωποι της Εγνατίας οδού, που έχει την αρμοδιότητα για την τεχνική - μελετητική υποστήριξη και την υλοποίηση του έργου, παρουσίασαν το έργο στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης. Το έργο έχει πάρει έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί από τον υπουργό Περιβάλλοντος.
Η υπερυψωμένη λεωφόρος θα εκτείνεται από τον κόμβο Κ5 στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι τον κόμβο Κ10 στα Κωνσταντινουπολίτικα και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στη δυτική πλευρά της περιφερειακής οδού πριν τον κόμβο Κ5 και των έργων αναβάθμισης της κυκλοφορίας μετά τον κόμβο Κ10 και μέχρι το αεροδρόμιο και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Μουδανιών.
Από Βορρά προς Νότο
Στην ουσία, η λεωφόρος θα εξυπηρετεί τους οδηγούς των αυτοκινήτων οι οποίοι μετακινούνται από τον βορρά προς τον νότο και αντίστροφα ή από τη δυτική πλευρά της πόλης προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και αντίστροφα. Ετσι θα αποσυμφορηθεί το υπάρχον τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, που θα χρησιμοποιείται από όσους επιθυμούν να κινηθούν τοπικά, ανάμεσα στις διάφορες εισόδους και εξόδους κάθε περιοχής.
«Το προτεινόμενο έργο αποτελεί τη βέλτιστη λύση, μεταξύ των εναλλακτικών που εξετάστηκαν, για την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής στο συγκεκριμένο τμήμα, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα τη λιγότερη επεμβατική στο περιβάλλον λύση αναβάθμισής της, αλλά και τη μέγιστη δυνατή κυκλοφοριακή βελτίωση με λογικό κόστος», σημειώνει ο Μιχάλης Τσιτώτας, εκπρόσωπος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και συντονιστής των έργων του ΣΣΥΜ.
Το έργο έχει την καθολική αποδοχή των εμπλεκόμενων δήμων και σύντομα αναμένεται η ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και η ένταξή του σε χρηματοδότηση. Θα ακολουθήσει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ με το ποσό των 170 εκατ. συν 30 εκατ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις.
Πιθανότερος χρόνος δημοπράτησης είναι το πρώτο τρίμηνο του 2012, ενώ συνολικός χρόνος ολοκλήρωσής του από την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης είναι 2 με 2,5 έτη. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το γεγονός ότι τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή της ταχείας λεωφόρου δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις στην κυκλοφορία, καθώς οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν προβλέπουν την κατασκευή των τμημάτων του δρόμου από αέρος.
Αυτοκινητόδρομος
Το συνολικό μήκος της λεωφόρου θα είναι 9,6 χλμ. και θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά ρεύμα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Θα έχει εύρος ανάλογο με την υπάρχουσα περιφερειακή και σε μήκος 4.072 μέτρων θα αποτελείται αποκλειστικά από οδογέφυρα. Περιλαμβάνει επίσης δίδυμη σήραγγα μήκους 600 μέτρων στην περιοχή της Κηπούπολης.
«Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι η υπερυψωμένη λεωφόρος δεν είναι ένα έργο μεμονωμένο. Εχει σχεδιασθεί στο εύρος κατάληψης της εσωτερικής περιφερειακής συνδυαστικά με έργα επί της δυτικής περιφερειακής, με στόχο την ισόρροπη αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας και της οδικής ασφάλειας ολόκληρης της περιφερειακής οδού», εξηγεί ο Μ. Τσιτώτας.
Ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5 προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων και ύψους 7 μέτρων, ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή. Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα. Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας .
Επιπλέον, σε όλο το μήκος της υπάρχουσας εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 θα αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις ανά κατεύθυνση, ενώ θα δημιουργηθεί και λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Στο ύψος των δύο τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα θα δημιουργηθούν δύο ακόμη σήραγγες απ’ όπου τα αυτοκίνητα θα κατευθύνονται από τα ανατολικά προς τα δυτικά και τα υπάρχοντα τούνελ θα μονοδρομηθούν με κατεύθυνση από τα δυτικά προς τα ανατολικά.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου