Συνολικά 48 τροχαία ατυχήματα με θύματα αρκούδες έχουν καταγραφεί τα τελευταία οκτώ χρόνια στους ελληνικούς δρόμους

Συνολικά 48 τροχαία ατυχήματα με θύματα αρκούδες έχουν καταγραφεί τα τελευταία οκτώ χρόνια στους ελληνικούς δρόμους και κυρίως σε μεγάλους οδικούς άξονες...
όπως η Εγνατία Οδός. Κι αυτό επειδή τα ειδικά προστατευτικά μέτρα που έχουν ληφθεί κατά μήκος των συγκεκριμένων αξόνων παραμένουν ελλιπή, κάτι που είναι εξάλλου ιδιαίτερα εμφανές τόσο εντός των ορίων της Ηπείρου όσο και στην γειτονική Δυτική Μακεδονία, όπως μαρτυρούν τα ατυχήματα που σε τακτά διαστήματα σημειώνονται κατά μήκος της Εγνατίας.
Τα συχνά τροχαία που έχουν ως συνέπεια τον θάνατο προστατευόμενων κατά τα άλλα άγριων ζώων, καθιστούν υποχρεωτική την επανεξέταση των σχεδιασμών και των παρεμβάσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας πάνω στο συγκεκριμένο κρίσιμο ζήτημα, όπως υπογράμμισε η γενική γραμματέας Δήμητρα Γεωργακοπούλου – Μπάστα, μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε την περασμένη Πέμπτη ο Αρκτούρος στην γειτονική Καστοριά, με θέμα: «Αυτοκινητόδρομοι και άγρια ζωή. Πώς συνυπάρχουν;».
Στόχος της ημερίδας ήταν η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των εκπροσώπων 20 ευρωπαϊκών χωρών στο πλαίσιο του ΙΕΝΕ (Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο για τις Μεγάλες Υποδομές Μεταφορών).
Στα πλαίσιά της επιστήμονες από τη διεθνή κοινότητα παρουσίασαν το πρόβλημα της θανάτωσης ειδών της άγριας πανίδας (αρκούδα, λύκος, ελάφι, ερπετά και πτηνά) καθώς και της υποβάθμισης των βιοτόπων τους από την κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ…
Η κ. Γεωργακοπούλου, στον χαιρετισμό της, αναφέρθηκε καταρχήν στον αναπτυξιακό ρόλο που διαδραματίζει η Εγνατία οδός εν μέσω κρίσης για τις περιοχές από όπου διέρχεται τονίζοντας πως «αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ο τόπος και μας βοηθάει να τα αξιοποιήσουμε και να τα προβάλουμε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να στηρίξουν αναπτυξιακά τους επιχειρηματίες αλλά και τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες».
Ωστόσο, η Γενική Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν παρέλειψε να επισημάνει και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του συγκεκριμένου οδικού άξονα ειδικά για τα μεγαλόσωμα θηλαστικά όπως είναι οι καφέ αρκούδες με τα συχνά τροχαία ατυχήματα, που συμβαίνουν σε τμήματα της Εγνατίας και κυρίως στη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο και τα οποία τις περισσότερες φορές αποβαίνουν μοιραία για τη ζωή των ζώων.

ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΩΝ…
Όπως επισήμανε θα πρέπει να επανεξεταστούν οι σχεδιασμοί και οι παρεμβάσεις της Πολιτείας πάνω στο κρίσιμο αυτό θέμα, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «προς αυτή την κατεύθυνση, η διεθνής εμπειρία, καθώς και η συνεισφορά των περιβαλλοντικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας, αποτελούν τους πολύτιμους συμμάχους, που θα συμβάλουν καταλυτικά στην εξασφάλιση μιας μακροπρόθεσμης ευημερίας και μιας αρμονικής συνύπαρξης των σύγχρονων τεχνικών επιτευγμάτων με την άγρια ζωή».
Κλείνοντας η κ. Γεωργακοπούλου ανέφερε πως η αποτελεσματικότερη προστασία των άγριων ζώων της περιοχής μας «θα εξαρτηθεί στο άμεσο μέλλον, από την ενεργοποίηση που θα επιδείξουμε και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που εσείς θα υποδείξετε και τα οποία όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη».



Πηγή

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

+