Απογοήτευση στα μουσικά σχολεία

Απογοητευτικό το κλίμα στα μουσικά σχολεία. Οι ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό των μουσικών μαθημάτων είναι, τουλάχιστον, τεράστιες.
Οι 9 από στους 10 καθηγητές μουσικής δεν προσλήφθηκαν ακόμη, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου (!) .
Τα περισσότερα από τα μουσικά σχολεία στην Ελλάδα ετοιμάζουν το πρόγραμμα των μαθημάτων ήδη από την καλοκαιρινή περίοδο, έτσι ώστε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (πολλές φορές και την πρώτη μόλις ημέρα) οι μαθητές να έχουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα, αφού οι απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών των μουσικών σχολείων είναι ιδιαίτερα απαιτητικές. Από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, συν τοις άλλοις, προγραμματίζονται οι δράσεις και οι παράλληλες δραστηριότητες του σχολείου (καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί, συναυλίες, ε! μφανίσεις, συμπράξεις με άλλα ιδρύματα και σχολεία του εσωτερικού και του εξωτερικού, πολιτιστικά προγράμματα κ.λπ).
Είναι γνωστό σε όλους πως -δυστυχώς- τα μουσικά σχολεία, σχεδόν αποκλειστικά, στελεχώνονται ακόμη από "εποχιακό" προσωπικό (αναπληρωτές και ωρομισθίους καθηγητές). Σε αντίθεση με παλαιότερα χρόνια, κατά τα οποία το προσωπικό επιλεγόταν κυρίως με βάση...τις γνωριμίες των υποψήφιων καθηγητών στις διευθύνσεις των σχολείων και των γραφείων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (sic)[σκληρή η αλήθεια, αλλά γεγονός] σήμερα το προσωπικό αυτό επιλέγεται, κατά βάσιν, από τους αποφοίτους των μουσικολογικών τμημάτων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας και Άρτας (Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής).
Το επίπεδο των σχολείων, τόσο στα μαθήματα γενικής παιδείας, όσο και στα αντίστοιχα μουσικά έχει σημειώσει μεγάλη άνοδο και το παραπάνω γεγονός της επιλογής των καθηγητών κρίνεται καταλυτικό. Αξιοσημείωτο φυσικά και το γεγονός πως το σύνολο των νέων καθηγητών, απομακρυνσμένο από μικροσυντεχνιακές λογικές και πρακτικές, και σαφώς πιο κατηρτισμένο επιστημονικά στο αντικείμενο το οποίο καλείται να διδάξει και στον τρόπο διδασκαλίας του τελευταίου, παρουσιάζει εμφανή ζήλο και σημαντικότατα αποτελέσματα, μιας και ο στόχος δεν είναι απλά η μουσική κατάρτιση των μαθητών, αλλά η καλλιέργεια τους ως Ανθρώπων (με ό,τι συνεπάγεται αυτό..), μέσα από μια διευρυμένη διαδικασία διδασκαλίας της μουσικής, εν γένει.
κα Υπουργέ και λοιπά στελέχη του Υπουργείου Παιδείας περιμένουμε τις κινήσεις σας για το καλό αυτών των σχολείων και του κοινωνικού συνόλου.

Αναγνώστης



Πηγή

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

+