Σκέψεις ενός νέου για την κατάσταση σήμερα...

Είμαι ένας νέος 30 ετών με σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μεταπτυχιακό. Καλούμαι να βγω... στην αγορά εργασίας σε αυτές τις δύσκολες μέρες και έχω απλά να καταθέσω ορισμένες σκέψεις..

1) Ζούμε μια δύσκολη περίοδο, το θέμα για μένα είναι τι κάνει ο καθένας μας για αυτό.. εγώ προσωπικά σαν πολίτης αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να είμαι εντάξει (ναι, κι ας αισθάνομαι ότι πολλές φορές το κράτος δεν είναι σωστό απέναντί μου), να πληρώνω τους φόρους μου, να ζητώ απόδειξη και να εργαστώ ούτως ώστε να προσφέρω κάτι σε αυτή τη χώρα σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Κι αν όπως είπα πολλές φορές το κράτος δεν είναι σωστό ή αρωγός, τότε αισθάνομαι ότι έχω δύναμη την ψήφο μου και μπορώ ίσως κάτι να αλλάξω. μα αν ο καθένας σκέφτεται έτσι, τότε δε θα αλλάξουν συλλογικά τα πράγματα ;

2) Διάβασα πολλές δημοσιεύσεις που αναφέρονταν στην αύξηση της στρατιωτικής θητείας ως ύψιστο καθήκον κτλ. Με συγχωρείτε, αλλά δεν είναι έτσι. Και το λέω ως κάποιος που έχει ειδίκευση λόγω σπουδών σε θέματα που άπτονται στρατιωτικής ασφάλειας (π.χ εκρηκτικές ύλες, ραδιοχημικός πόλεμος κτλ.), τίποτε από όλα αυτά δεν αξιοποιείται από τον ελληνικό στρατό.. δυστυχώς, έχει γίνει απλά μία ακόμα καθυστέρηση στην εύρεση εργασίας. τουλάχιστον να μάθαινες κάτι, να υπήρχε αξιοποίηση, να το αισθανθεί ο άλλος ως καθήκον και συνεισφορά.

3) Ακούω πολλούς που στηλιτεύουν το να φύγει κάποιος στο εξωτερικό.
Δεν είμαι υπέρ της μαζικής μετανάστευσης σαφώς, αλλά όταν δεν υπάρχει άλλη λύση ; όταν ο νέος δεν έχει δουλειά ; πολλοί λένε "αν φύγουν όλοι, ποιος θα μείνει εδώ να στηρίξει αυτή τη χώρα;". εν μέρει σωστό, αλλά δεν μπορώ να μη δικαιολογήσω και τους νέους που σκέφτονται να φύγουν. στο κάτω κάτω μπορεί κάποιος να συνεισφέρει στη χώρα του και απέξω ή κάλλιστα μπορεί να μετεκπαιδευτεί στο εξωτερικό, να μάθει νέες τεχνολογίες & συστήματα και να έρθει να τα εφαρμόσει εδώ, την τεχνογνωσία που τόσο μας λείπει.. αρκεί αν του δοθούν οι ευκαιρίες να επιστρέψει (μεγάλη ευχή αυτό..) γιατί πιστέψτε με, ακόμα κι αν σκοπεύω να δουλέψω έξω για 2-3-4 χρόνια, σίγουρα θα ήθελα να επιστρέψω στον τόπο μου, να βοηθήσω, να δημιουργήσω κι ας παίρνω σαφώς λιγότερα χρήματα.. αρκεί βέβαια να υπάρχει αυτή η θέση που θα δίνει έστω και τα λιγότερα χρήματα (ανάπτυξη)

4) Κάποια στιγμή κάτι πρέπει να γίνει για το θέμα της παράνομης μετανάστευσης και της εξαθλίωσης..
για ανθρώπους μιλάμε και απαιτείται ο πρέπον σεβασμός, αλλά υπάρχει και μια πεπερασμένη δυνατότητα, είναι κρίμα η χώρα μας να γίνεται κολαστήριο για τους ξένους και τους κατοίκους της.. αλλά εδώ πάλι είναι θέμα του κράτους και βέβαια του τι κάνουμε εμείς..

5) Ταξιδεύω συχνά εξωτερικό και έχω συναντήσει από αντιδράσεις "θα τα καταφέρετε, μη σταματάτε να προσπαθείτε" (Γαλλία, Σουηδία) μέχρι "θες τα λεφτά μου;" (Γερμανία) όταν είπα ότι είμαι Έλληνας.
προφανώς και με πληγώνει η τελευταία αντίδραση, αλλά σκέφτομαι ότι με όλη αυτή τη λάσπη που έχουν ρίξει οι Γερμανοί και ενίοτε οι Άγγλοι εναντίον μας, εμάς ποια η αντίδρασή μας ;
εγώ προσωπικά του απάντησα "κράτα τα λεφτά σου και πήγαινε να αγοράσεις τρόπους".
πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε επίπεδο και σθεναρό φρόνημα, δεν είναι εύκολο, (δε μιλάω εκ του ασφαλούς).. αυτό που πολλές φορές λέω σε ξένους γνωστούς και φίλους όταν αρχίζουν τη κριτική "οκ, δέοχμαι την κριτική σας, αλλά καλό θα ήταν ο καθένας να κάνει την αυτοκριτική του, να δει τα δικά του λάθη και να κοιτάξει πώς θα διορθωθεί και θα πάει μπροστά και γενικά πώς θα πάμε όλοι μαζί μπροστά σαν Ευρώπη. και όλοι έχουμε προβλήματα, μικρότερα ή μεγαλύτερα".

Ίσως είμαι απλά αισιόδοξος, αλλά αν δεν έχεις ελπίδα, τότε τι θα απογίνεις ; αν δεν έχεις πίστη ότι εσύ μπορεις να κάνεις έστω και μια μικρή διαφορά, τότε τι ; Απλά ας το βρούμε λίγο με τον εαυτό μας κι ας κάνουμε την κριτική μας κι ας καταλάβουμε ότι αυτή η χώρα θα αλλάξει μόνο από εμάς.. οι κυβερνήσεις είμαστε εμείς, ο στρατός είμαστε εμείς, οι δημόσιες υπηρεσίες είμαστε εμείς..έχουμε περάσει πολλά σαν χώρα και δε μιλάω πατρωτικά κτλ. και η γενιά των γονιών μας και των παπούδων μας το ξέρει καλύτερα.. θα ανταπεξέλθουμε και σε αυτό, δεν μπορεί..

Αναγνώστης



Πηγή

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

+